Controller
Krönleins Bryggeri AB (grundat 1790) är ett anrikt familjebryggeri som i sex generationer drivit bryggeriverksamhet vilket ger företaget en närmast unik ställning i bryggarsverige! Vi arbetar idag mot fyra olika affärsområden: Dagligvaruhandel, Systembolag, Restaurang och Export. Inom alla dessa affärsområden erbjuder vi ett fullskaligt dryckessortiment med kvalitetsinriktning för öl, cider, vatten och läskedryck. Våra mest kända produkter är Three Hearts, Kaltenberg, Crocodile, Stockholm Fine Festival, Halmstad Cider, CID, Aqua Cristall, MAC Black Orange och Loranga. All vår Öl är Naturbrygd direkt till rätt styrka och smak med utsökta råvaror, hämtat från vår egen källa. Vår kvalitetsinriktning har gjort oss till Nordens mest prisbelönta bryggeri med flera internationella utmärkelser med Guld och Championtitlar i bl.a. The Brewing Industry International Awards ” öl VM” samt en mängd medaljer i världens mest krävande kvalitetspremiering av öl tyska ”DLG ”. Vidare är vi livsmedels certifierade enligt FSCS 22 000:2011. Vårt motto är: Att brygga Sveriges bästa öl! Företaget omsätter ca 340 miljoner SEK och har ca 105 anställda. För mer information se: www.kronleins.se
Krönleins Bryggeri AB söker en Controller
Vi kan erbjuda en varierande och intressant controllerroll i ett välkänt företag. Du arbetar nära flera nyckelpersoner på företaget och med övriga medarbetare inom ekonomifunktionen.
I arbetsuppgifterna ingår lönsamhetsuppföljningar, likviditetsanalyser, periodiska sammanställningar samt momsdeklaration och sammanställning av statistik till SCB. Inom marknads- och försäljningsområdet genomför du produkt- och distributionskalkyler samt prissättning. Du tar även ett ansvar i budgetarbetet och i resultatuppföljning per affärsområde. Vid behov stöttar du övriga medarbetare på ekonomiavdelningen och organisationen vid frågor kring affärssystemet.
Vi tror du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ett brinnande intresse för ekonomi. Du har en ekonomisk högskoleutbildning med relevant inriktning och vill vidareutvecklas inom detta område. Goda kunskaper i affärssystem och BI-verktyg är en klar fördel tillsammans med erfarenhet av MS Excel och Officepaketet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Som person är du engagerad, drivande och analytisk. Arbetet kräver god framförhållning, struktur och noggrannhet. Du är självgående, trivs med eget ansvar och bidrar till ett gott arbetsklimat med en prestigelös inställning
Är du intresserad av att utvecklas inom en komplex och varierad ekonomiroll? Då kan detta vara utmaningen du söker. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701–460 391 eller Carin Mossberger 0701–460 390. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. Tjänsten är placerad i Halmstad.