Löneadministratör

HomeMaid har sedan 1997 hjälpt tusentals familjer med veckostädning, hushållsnära tjänster och annan städhjälp, så att de får tid till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt! Företaget finns idag representerat på 52 kontor runtom i landet och erbjuder hemservicetjänster till privatpersoner, företag och kommuner. Idag har HomeMaid en stadig tillväxt, 1350 anställda och omsätter cirka 500 MSEK i koncernen. Företaget bidrar även till samhällsnyttan som integrationsmotor. För mer information se:www.homemaid.se

Nu söker vi en Löneadministratör

Vi letar nu efter en engagerad och noggrann löneadministratör till vårt huvudkontor i Halmstad. Du kommer att arbeta med löneadministration för hela bolaget och har två kollegor i ditt team. Hos oss får du inte bara hantera löner, utan du kommer också att vara en kulturbärare och en nyckelperson för att skapa ett gott arbetsklimat och ett nära samarbete både på kontoret och med våra lokalkontor runt om i landet.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:

  • Löpande löneadministration
  • Hantering av frågor rörande anställningsavtal och arbetsvillkor
  • Stöd till chefer och medarbetare i frågor om lön och villkor
  • Övrig administrativ support inom ekonomi, löner och HR

Vem är du?

Du tycker om att arbeta med människor, är lyhörd och respektfull. Dina kollegor ser dig som en positiv och prestigelös glädjespridare som bidrar till ett gott samarbete och arbetsklimat. Du är en självgående person som gärna tar egna initiativ och arbetar aktivt för att nå goda resultat. När det är mycket att göra, har du förmågan att prioritera och hålla hög kvalitet på ditt arbete. Du drivs av att utveckla andra och älskar att vara en del av ett framåtsträvande team.

Din bakgrund:

  • Dokumenterad erfarenhet av löpande löneadministration
  • Ekonomisk förståelse
  • Grundläggande kunskaper inom arbetsrätt, till exempel semesterrätt, skatterätt och sjukfrånvaroregler
  • Stark samarbets- och kommunikationsförmåga
  • God dator- och systemvana, vi arbetar i Agda lön och affärssystemet Tengella
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Flytande svenska, både muntligt och skriftligt

Vad kan vi erbjuda dig?

En spännande och utvecklande roll på ett företag som värdesätter både professionell och personlig utveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med ett engagerat team på vårt huvudkontor som består av 12 personer, där vi hanterar ekonomi, löner och rapportering för hela bolaget.

I denna rekrytering samarbetar vi med Nilsson & Mossberger. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. För frågor om tjänsten, kontakta Carin Mossberger på 0701–460 390 eller Andreas Nilsson på 0701–460 391.

Vi ser fram emot att höra från dig – välkommen med din ansökan!